02191303265
02191303265

فرق تراز لیزری نور سبز با قرمز

نویسنده: داریوش صیفی

تفاوت اصلی تراز لیزری نور سبز و قرمز، طول موج‌های متفاوت آنهاست که علاوه بر تفاوت رنگ، ویژگی‌های آنها را نیز از هم متمایز می‌کند.

طول موج لیزر نور قرمز بین ۶۲۰ تا ۶۷۰ نانومتر است. این طول موج در طیف نور مرئی قرار دارد و در چشم انسان به رنگ قرمز دیده می‌شود. طول موج لیزر نور سبز بین ۵۱۵ تا ۵۳۰ نانومتر است. این طول موج نیز در طیف نور مرئی قرار دارد و در چشم انسان به رنگ سبز دیده می‌شود.

 فرق تراز لیزری نور سبز با قرمز

تفاوت اصلی تراز لیزری نور سبز و قرمز، طول موج‌های متفاوت آنهاست که علاوه بر تفاوت رنگ، ویژگی‌های آنها را نیز از هم متمایز می‌کند.

طول موج لیزر نور قرمز بین ۶۲۰ تا ۶۷۰ نانومتر است. این طول موج در طیف نور مرئی قرار دارد و در چشم انسان به رنگ قرمز دیده می‌شود. طول موج لیزر نور سبز بین ۵۱۵ تا ۵۳۰ نانومتر است. این طول موج نیز در طیف نور مرئی قرار دارد و در چشم انسان به رنگ سبز دیده می‌شود.

جدول تفاوت های عمده تراز لیزری نور سبز و تراز لیزری نور قرمز

ویژگی تراز لیزری نور سبر تراز لیزری نور قرمز
طول موج ۵۱۵ تا ۵۳۰ نانومتر     ۶۲۰ تا ۶۷۰ نانومتر
رنگ  سبز قرمز
میزان دید حدود ۴ برابر بیشتر از تراز لیزری نور قرمز     حدود ۱ برابر کمتر از تراز لیزری نور سبز
دقت  حدود ۵ برابر بیشتر از تراز لیزری نور قرمز     حدود ۱ برابر کمتر از تراز لیزری نور سبز
قدرت  حدود ۱ برابر کمتر از تراز لیزری نور قرمز     حدود ۵ برابر بیشتر از تراز لیزری نور سبز
عمر باتری حدود ۱ برابر کمتر از تراز لیزری نور قرمز     حدود ۵ برابر بیشتر از تراز لیزری نور سبز
قیمت حدود ۱ برابر بیشتر از تراز لیزری نور قرمز     حدود ۵ برابر کمتر از تراز لیزری نور سبز

 

بر اساس این تفاوت‌ها، می‌توان گفت که تراز لیزری نور سبز برای محیط‌های روشن یا محیط‌هایی که نیاز به دید طولانی‌تری دارند، مناسب‌تر است. همچنین، این نوع تراز برای کارهایی که نیاز به دقت بالا دارند، مانند نصب کاشی و سرامیک، مناسب‌تر است.

تراز لیزری نور قرمز برای محیط‌های تاریک یا محیط‌هایی که نیاز به دید کوتاه‌تری دارند، مناسب‌تر است. همچنین، این نوع تراز برای کارهایی که نیاز به قدرت بالا دارند، مانند نصب کابینت، مناسب‌تر است.

در نهایت، انتخاب نوع تراز لیزری به عوامل مختلفی مانند محیط استفاده، نوع کار و بودجه شما بستگی دارد.

تفاوت-تراز-لیزری-سبز-و-قرمز

تفاوت تراز لیزری سبز و قرمز

مکانیسم های تراز لیزر سبز و قرمز

لیزرها منابع نوری منسجم هستند که در یک پرتوی بسیار تنگ و با واگرایی کم نور را منتشر می کنند. نور لیزر به طور معمول تک رنگ است ، به این معنی که فقط یک طول موج یا رنگ نور را شامل می شود. دو رنگ لیزر رایج سبز (طول موج در حدود 532 نانومتر) و قرمز (طول موج در حدود 650nm) است.

هنگام تراز کردن یک لیزر سبز و یک لیزر قرمز برای اشاره به همان جهت ، می توانیم از برخی از خواص نور لیزر برای کمک به روند تراز استفاده کنیم.

یک راه ساده برای تراز کردن لیزر سبز و قرمز استفاده از اصل منظر است. ما دو لیزر را در مجاورت یکدیگر قرار دادیم و تقریباً در همان جهت به سمت یک دیوار دور اشاره کردیم. از آنجا که پرتوهای لیزر تقریباً واگرایی ندارند ، حتی سوء استفاده از زاویه ای کوچک بین دو لیزر باعث می شود که نقاط لیزر روی دیوار با فاصله قابل توجهی از هم جدا شود.

سپس می توانیم جهت گیری یک یا هر دو لیزر را تنظیم کنیم ، تماشای نقاط لیزر روی دیوار نزدیکتر یا دورتر از هم قرار می گیریم. هنگامی که نقاط لیزر سبز و قرمز دقیقاً بر روی دیوار همپوشانی دارند ، نه تنها موقعیت بلکه جهت گیری مطابقت دارد ، می دانیم که این دو لیزر دقیقاً تراز شده اند.

یک روش پیشرفته تر از لحاظ فناوری برای تراز کردن لیزرها استفاده از سنسورهای نوری و مکانیسم های بازخورد است. ما می توانیم آشکارسازهای نوری حساس به موقعیت دقیق را در مسیرهای دو لیزر قرار دهیم و از مکانیسم های سروو برای تنظیم خودکار جهت گیری لیزر استفاده کنیم تا آشکارسازها نشان دهنده یک تراز کاملاً با هم همپوشانی باشند. این تکنیک خودکار امکان تراز بسیار سریع و بسیار دقیق را فراهم می کند.

تک رنگ لیزر نور با فرآیند تراز در هر دو روش دستی و خودکار کمک می کند ، زیرا هیچ همپوشانی بین طول موج لیزر سبز باریک و قرمز وجود ندارد. این امر باعث می شود که بین دو نقطه لیزر تمایز قائل شود ، و این امکان را برای تأیید بصری واضح از تراز در تکنیک های مبتنی بر اختلافات دستی یا جداسازی تمیز سیگنال ها برای مکانیسم های آشکارساز نوری خودکار فراهم می کند.

به طور خلاصه ، خواصی مانند واگرایی کم همراه با جداسازی رنگ اجازه می دهد تا پرتوهای لیزر متعدد با دقت بالا تراز شوند و به عنوان یک مسیر راهنمای نوری خدمت می کنند. مهندسان از این مزایای نور لیزر بهره می برند تا ترازهای دقیق در سطح میکرورادی یا بهتر در برخی از برنامه های فنی را فعال کنند.

118 رتبه بندی این مطلب:
4.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
تماس
واتساپ

درباره البرز کالا

البرزکالا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است. گروه‏‏‌هـــــای مختلف کالا مانند انواع ابزارآلات، کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی و پوشاک با تنوعی بی‌نظیر در البرزکالا عرضه می‏‏‏‌شوند. البرزکالا با دریافت نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیـــاری از مراجع و نهادهای ذی‏ربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است‏. کیفیت و سهولت استفاده از وب‏ سایت البرزکالا و خدمات ارائه شده در آن، هـمواره یکی از مهم‏‌ترین و با اولویت‌ترین موضوعات در البرزکالا بوده است و همه کارکنان فنـــی و تخصصی آن نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورند تا با ارائه با‏کیفیت‏‌ترین و به‏‌روز‏تـــرین سرویس‏‌های مبتنی بر وب و تسهیل تمامی فرآیندهای بررسی، انتخاب و خرید کـالا در وب سایت البرزکالا، خدماتی شایسته و تجربه‌ای خوشایند را برای مخاطـــــبان خود به ارمغان بیاورند.

طراحی سایت و پشتیبانی: IRANSITE